Amikor megnyitottuk a csárdát, nem gondoltuk, hogy egy napon oda fogunk jutni, hogy a terjeszkedésre gondolunk és mindent megteszünk annak érdekében, hogy sikeresen tudjunk nyitni egy második éttermet. Az utóbbi évek bebizonyították, hogy az emberek szeretik a hagyományos, magyar ételeket és egy csárda igenis fel tudja venni a versenyt bármelyik gyorsétteremmel vagy különleges, távoli országok fogásait kínáló étteremmel. Rengeteg külföldi vendégünk szokott lenni, de nem panaszkodhatunk, mert honfitársaink is járnak hozzánk előszeretettel. A több száz éve változatlan, magyaros fogások a legnépszerűbbek nálunk, de természetesen gondolunk a különböző allergiákban és intoleranciákban szenvedőkre és dietetikusok által összeállított fogásokat is felszolgálunk a csárdában.
Ahogy egyre nagyobb lett a forgalom, ki kellett dolgozunk egy rendszert az asztalfoglalások kezelésére. Idáig ez csak telefonon keresztül történt, nem lehetett a honlapunkon asztalt foglalni. Igazából az egész honlap is felesleges volt egy kicsit, csak a legfontosabb információkat tartalmazta a csárdáról. Azért hoztuk létre még annak idején, mert nem engedhettük meg magunknak, hogy ne jelenjünk meg az interneten. De különösebben nem foglalkoztunk a weblappal, hogy mik legyenek rajta, milyen legyen a stílusa és milyen aloldalak kapcsolódjanak hozzá.
Most, hogy már a második étterem megnyitásán gondolkozunk, a fejlesztési terveink között szerepel a honlap felújítása és bővítése is. Ehhez találtam is egy tárhelyszolgáltatót a rackforest.com/szolgaltatasok/tarhely/ weboldalon. Többféle csomag közül lehet választani, attól függően, hogy mik a szándékaink a honlappal, mire használjuk, nagyjából hányan látogatják egy nap és kapcsolódik-e hozzá webshop. Egy közepesen nagy csomag mellett döntöttünk, mert nem gondoljuk, hogy naponta sok ezer ember nézné meg a honlapunkat, de a bővítés után lehet, hogy ez változni fog.
Miután felvettem a kapcsolatot a céggel, megbeszéltük, hogy pontosan milyen igényeink vannak és miben számítunk a segítségükre. Részletesen átbeszéltük a honlapot, hogy hogyan nézzen ki, milyen legyen a felépítése, milyen menüpontok legyenek rajta és mi hol helyezkedjen el a honlapon belül. Egy fontos újítást is eszközöltünk, ez pedig az online asztalfoglalás lehetősége. Eddig ugye csak telefonon volt lehetőség az asztalfoglalásra, amivel nem volt sok probléma, nem panaszkodtak rá a vendégeink. De ha nyitunk még egy éttermet, akkor már vagy nyitnunk kell egy telefonközpontot is, ahol egész nap csak a hívásokra válaszolnak a kollégák, vagy ki kell találnunk valami más megoldást. Az utóbbi mellett döntöttünk és beépítettük a honlapba az asztalfoglalás menüpontot, ahol a vendégek meg tudják adni, hogy mikorra szeretnének asztalt foglalni, hány főre és van-e valamilyen különleges kívánságuk (szülinapi torta, laktózmentes ételek, extra diszkréció, nehogy idő előtt kiderüljön a meglepetés vacsora, ilyesmik). Hasonló módon oldotta ezt meg nekünk a cég, mint a webshopokat, itt is be lehet regisztrálni, aki akar, de lehetőség van arra is, hogy csak az adatok megadásával egyszeri foglalást csináljon valaki. Mi értesítést kapunk a foglalás beérkezéséről, a vendégek pedig egy automatikus visszajelzést a sikeres foglalásról.
Nagyon elégedettek vagyunk az új honlapunkkal és az online foglalási rendszerrel. Elkezdtük élesben is használni, miután az összes barát és ismerős letesztelte és minden zökkenőmentesen működött. A tárhelyszolgáltató cégnek köszönhetően most elég sokáig rendben vannak a weboldalhoz kapcsolódó teendőink, nem kell minden hónapban újra foglalkozni velük. Ha pedig bármilyen kérdés merülne fel, akár a honlappal, akár a foglalási rendszerrel kapcsolatban, mindig számíthatunk a hozzáértő szakemberekre, akik gyorsan és célzottan megoldják a problémát.